Mètode de resolució del Pyraminx

NOTACIÓ

Per a fer més fàcil l'aprenentatge de la resolució del Pyraminx utilitzarem uan notació estàndard per a cada un dels moviments possibles, i anomenarem a cada cara ( pic, punxes, eixos) amb un nom diferent.

Deixant la base del Pyraminx sobre la taula o qualsevol superfície plana, veurem que aquest té 4 punxes: la superior (que anomenarem U), la posterior (que anomenarem B), i dues a cada cantó ( R la de la dreta i L la de la esquerre). La notació és la mateixa que en el Cub de Rubik però prescindim de les cares F i D.

El primer que hem de fer un cop barrejat el Pyraminx és reconèixer cada tipus de peces. N'hi ha de 3 tipus: Les arestes, de 2 colors cadascuna, els vèrtex, de 3 colors i amb moviments independents, i els centres, d'un sol color. A cada cara ha d'haver 3 peces de cada tipus.

  1. Comencem a resoldre. Hem de triar un color (els més usuals en un Pyraminx són el groc, el blau, el vermell i el verd, triarem el groc) i buscar els centres de aquest. El Pyraminx té 4 cares, però nomès hi ha una cara on els 3 centres del color que hem triat (groc) on poden estar junts. Aquesta ha de ser la cara groga. Girem les punxes i posem els 3 centres grocs a la cara on puguin estar tots 3. Tot seguit, col·loquem els 3 vèrtex de cada un dels centres grocs en la posició correcta, i situem la cara groga on hauria de ser la cara "D" d'un cub de rubik.
  2. El següent que hem de fer és col·locar les 3 arestes al seu lloc, i en la orientació correcta. Això ho aconseguirem de la mateixa manera que posem els vèrtex de la primera corona al Cub de Rubik. ( R U' R'  i  L' U L ).
  3. Un cop completada la primera corona del Pyraminx, coloquem bé els centres de la cara superior, i el vèrtex superior. Aquí ens poden quedar 3 casos. Haver de orientar, haver de permutar, o tots dos.

    Algorismes:
    Orientació: L R' L' R U' R U R'
    Permutació: R U R' U R U R'  Permutació 2: L' U' L U' L' U' L